Makin lama aku makin leka, makin leka dengan duniawi..aku berharap suatu hari nanti aku boleh berubah, hanya untukMu Ya Allah..cekalkan lah hati ku ini menjadi serikandi muslimah yang sejati..Ya Allah ,,jadikan aku seorang muslimah.. bukan hanya gelaran wanita itu sahaja melekat pada diriku..

Ya Rabb aku wanita lemah, jangan lah engkau berbolak- balikkan hati ni ya Allah..aku mohon hanya Pada Mu Tuhan Yang maha Esa.

Seperti kita tahu, iman kita adakalanya tebal, dan adakala nya senipis kulit bawang,,ya kerana itulah kita harus sentiasa bermuhasabah, bermujahadah...dan dalam antara nya ada paling sukar..iaitu istiqamah..dengan itu pabila kita menyedari hati kita mula menurun..kita sebagai manusia yang lemah harus cepat bertindak.solat lah, solat dengan khusyuknya,memohon padaNya.supaya kita sentiasa kuat..perlu lah tahu syaitan itu ada di setiap pembuluh Darah tetapi Allah swt ada di setiap urat dan nadi kita, di seluruh jiwa kita.Subhanallah..

0 comments:

Post a Comment